Skoči na glavno vsebino

Sedmošolci naše šole sodelujejo pri nacionalnem projektu Rastem s knjigo. Osnovno vodilo projekta je, da jih navdušimo za branje slovenskih avtorjev in jih povabimo v splošne knjižnice. 

Za osnovnošolce je bila letos izbrana knjiga: Boštjan Gorenc, Jaka Vukotič (ilustracije) s pomočjo Kozma Ahačiča: Reformatorji v stripu ali kako smo Slovenci dobili prvo res dooooolgo knjigo (in eno krajšo, ki je opisala, kako pišemo). 

Marca in aprila smo se sedmošolci v okviru tega projekta odpravili v Knjižnico Črnomelj. Knjižničarka Jožica nam je razložila pomen projekta in branja, kaj pomenijo oznake na etiketah, ki jih imajo njihove knjige, povedala nam je nekaj o vrstah knjižnic, kako so razporejene knjige po policah ipd. Predstavila nam je zgodovino Knjižnice Črnomelj in nas popeljala po njenih oddelkih. Predstavila nam je tudi izbrano knjigo in njene avtorje (Boštjan Gorenc – Pižama, Jaka Vukotič in Kozma Ahačič). Vsak od nas je nato dobil tudi svoj izvod knjige Reformatorji v stripu, ki jo bomo prebrali za domače branje. Ogledali pa smo si tudi filmček o izbrani knjigi in avtorjih.

Na poti nazaj v šolo smo se ustavili še Mestni muzejski zbirki Črnomelj in se naučili marsikaj zanimivega o času protestantizma v našem kraju. Najprej smo se pogovorili o tem, kaj protestantizem oziroma reformacija sploh pomeni, zakaj so obdobje in njegovi predstavniki dobili to ime, kdo je bil prvi protestant v naših krajih, kakšne tegobe so pestile običajno kmečko prebivalstvo tega časa, kakšno vlogo vpliv so imeli protestanti ter kako se je njihova zgodba v našem kraju končala.  

Pri pouku smo se pogovarjali o slovenskem jeziku, pisavi in prvih tiskanih knjigah. Na koncu stripa smo našli še zanimivo nalogo – sami preizkusili v vlogi protestantov, ki so ugotavljali, po katerih pravilih in s katero pisavo zapisati naš jezik. Poskušali smo zapisati pravila, ki se jih učimo pri drugih predmetih (matematika, geografija) in se pri tem soočali s težavami, ko smo morali jezik poenotiti. Ugotovili smo, da njihova naloga ni bila ravno najlažja. 

Učenci 7. r. 

Dostopnost